Göm menyn

Felanmälan och FAQ

Felanmälan ska ske till LiU-IT:s Kundcenter: tel 013-28 5898, e-post eller webbformulär. Felanmälan kan ske direkt av enskilda studenter eller via institutionens/enhetens tillsynsansvarige eller IT-tekniker.

Guider och hjälp

LiU-IT:s kundcenter har sammanställt guider, instruktioner och svar på vanliga frågor för att underlätta för användare att själva avhjälpa sina problem. Det materialet hittar du på nedanstående länk.

Vanliga problem

  • När du har aktiverat ditt LiU-ID så kan det ta upp till ett dygn innan ditt e-postkonto kan hantera inkommande e-post. Detta betyder att du inte ska skapa PayEx-konto förrän dagen efter du aktiverade ditt fullvärdiga LiU-ID.
  • Om du har råkat skapa ett PayEx-konto innan du har en fungerande e-postadress så kan du, när din e-postadress väl är aktiverad, gå in på http://payex.se/privat för att beställa ett nytt lösenord.

Har du problem med ditt PayEx-konto kan du kontakta PayEx kundtjänst, se http://payex.se/privat/kundservice/konto.
 

IT-hjälp

studentportalen

wifi

Driftinfo


Sidansvarig: webmaster@student.liu.se
Senast uppdaterad: 2014-03-11