Göm menyn
Student med dator

IT-tjänster och support

LiU Kundcenter (IT-support)

Hit vänder du dig om du har problem med exempelvis e-post, utskrifter vid kopiatorerna eller andra IT-tjänster vid Linköpings universitet.

Har du tappat din aktiveringsnyckel, glömt lösenordet till din e-post eller fått ditt LiU-ID gallrat ska du istället kontakta Centrala Studerandeexpeditionen.

Öppettider:

  • Måndag och torsdag 8:00-20:00
  • Tisdag, onsdag och fredag 8:00-17:00
  • Finns även på plats i Vallabiblioteket måndagar och torsdagar 17:00-20:00

Särskilda "hotline"-telefoner direkt till datorsupporten finns utanför studerandeexpeditionen i hus Zenit och utanför rum 2149 i Key-huset. Du kan också skicka e-post till datorsupporten eller eller göra din felanmälan via ett webbformulär.

Om du har problem med det trådlösa nätverket är det viktigt att du ger en detaljerad felbeskrivning med information om: LiU-ID, MAC-adress, IP-adress, tidpunkt när anslutningsförsök gjordes och i vilken byggnad du befann dig.

Länk till information om utskrifter och kopiering

IT-guiderStudentportalenWI-FI på campusDriftinformation

 


Sidansvarig: studentredaktionen@liu.se
Senast uppdaterad: Wed Nov 29 14:46:03 CET 2017