Göm menyn

IT-tjänster och support

Datorsupport

Studenternas Helpdesk. Hit vänder du dig om du har problem med e-post, lösenord eller andra frågor rörande de allmänna datorsalarna samt deras programvaror. Här finns kontaktinformation och ett webbformulär för att rapportera problem eller fel.

Har du tappat din aktiveringsnyckel, glömt lösenordet till din e-post eller fått ditt LiU-ID gallrat ska du istället kontakta Centrala Studerandeexpeditionen.

Datorsalar

Runt om på LiU finns flera allmänna datorsalar tillgängliga för alla studenter oavsett fakultet eller institution. Där finns också publika skrivare som studenter får använda för utskrifter.

E-post

Här kan du läsa om hur du skaffar ett e-postkonto och vilka regler som gäller för e-post vid LiU.

Trådlöst nätverk

Vid Linköpings universitet finns två typer av trådlöst nät, Netlogon och Eduroam.

Netlogon är mycket enkelt att komma igång med, men det krävs inloggning vid varje anslutning. Eduroam är lite omständligt att konfigurera, men det görs i gengäld bara vid ett tillfälle och när det väl är gjort så blir man dessutom automatiskt inloggad varje gång man får täckning av ett Eduroam-nät. Inga mer inloggningssidor med andra ord!

Klicka på ”It-hjälp och guider” i högerspalten för att komma till nätverksguiderna.
 

IT-hjälp

studentportalen

wifi

Driftinfo


Sidansvarig: webmaster@student.liu.se
Senast uppdaterad: 2014-03-11