Göm menyn
Student med dator

IT-tjänster och support

LiU Kundcenter (IT-support)

Hit vänder du dig om du har problem med exempelvis e-post, utskrifter vid kopiatorerna eller andra IT-tjänster vid Linköpings universitet.

Har du tappat din aktiveringsnyckel, glömt lösenordet till din e-post eller fått ditt LiU-ID gallrat ska du istället kontakta Centrala Studerandeexpeditionen.

Öppettider:

  • Måndag och torsdag 8:00-20:00
  • Tisdag, onsdag och fredag 8:00-17:00
  • Finns även på plats i Vallabiblioteket måndagar och torsdagar 17:00-20:00
  • Extra IT-stöd på Medicinska biblioteket, Campus US, mellan 31 januari och 2 februari kl. 10:00-14:00.

Särskilda "hotline"-telefoner direkt till datorsupporten finns utanför studerandeexpeditionen i hus Zenit och utanför rum 2149 i Key-huset. Du kan också skicka e-post till datorsupporten eller eller göra din felanmälan via ett webbformulär.

Om du har problem med det trådlösa nätverket är det viktigt att du ger en detaljerad felbeskrivning med information om: LiU-ID, MAC-adress, IP-adress, tidpunkt när anslutningsförsök gjordes och i vilken byggnad du befann dig.

IT-guiderStudentportalenWI-FI på campusDriftinformation

 


Sidansvarig: studentredaktionen@liu.se
Senast uppdaterad: Fri Jan 27 13:41:18 CET 2017