Göm menyn

Drop in - Håll fokus med mindfulness på lunchen

Här erbjuder vi öppna tillfällen för dig som vill prova på mindfulness. Vi pratar en kort stund om vad mindfulnessträning är, dess syfte och hur du kan öva själv i vardagen. Därefter praktiserar vi övningar tillsammans.

Campus Valla

Dag: Onsdagar vecka 5-17 start 31/1

Tid: 12:15 - 12:45

Plats: Studenthälsan hus Zenit, "hörnrummet"

Ansvarig ledare: Marie Delsander, samtalscoach/mindfulnessinstruktör Studenthälsan

Campus US

Dag: Torsdagar en gång/månad 1/2, 1/3, 5/4, 3/5

Tid: 12:15 - 12:45

Plats: Biblioteket campus US

Ansvarig ledare: Marie Delsander, samtalscoach/mindfulnessinstruktör Studenthälsan

Campus Norrköping 

Dag: Måndagar vecka 5-17 start 29/1 - Jämna veckor mindfulness och udda veckor Yoga

Tid: 12:15 - 12:45

Plats: Kopparhammaren 2 KO201

Ansvarig ledare: Ann-Britt Johnsson, sjuksköterska/mindfulnessinstruktör Studenthälsan

Drop in - LunchYoga

Människor som gör yogaövningI medicinsk yoga jobbar vi med låga intensiva kroppsrörelser med fokus på andningen. Andningen är grundläggande inom medicinsk yoga och löper som en röd tråd genom passet. Yoga minskar aktiviteten i det sympatiska nervsystemet, hjärtfrekvensen går ner och andningsvolymen ökar. Detta förebygger negativ stress och bidrar till återhämtning.

 Att tänka på inför ett pass i medicinsk yoga:

  • Vanliga kläder, men du ska kunna röra dig fritt
  • Det är bra att vänta med lunch till efter passet.
  • Du behöver inte vara vig
  • Alla kan vara med
  • När du tror att du inte hinner eller är för stressad: Ta då den här tiden och ge till dig själv!

Campus Norrköping

Kopparhammaren 2 KO201 - Udda veckor Yoga och jämna veckor mindfulness

Dag: Måndagar vecka 5-17 start 29/1

T-id: 12:15-12:45

Ledare: Ann-Britt Johnsson sjuksköterska Studenthälsan

 


Sidansvarig: marie.delsander@liu.se
Senast uppdaterad: Fri Jan 12 11:53:48 CET 2018