Göm menyn

Lyckat Spring Game Jam

Animation av person som sitter framför dator i ett gruppmöte.

Mer än 30 deltagare medverkade i Spring Game Jam 7-9 maj. Elva imponerande spelprojekt blev resultatet av helgen.

Deltagarna kunde välja mellan 3 olika teman - "Friendly Frisbee", "Wine Language" och "Deadline Capitalism", och hade sedan sedan 48 timmar på sig att bygga ett spel.

Resultatet blev 11 imponerande spelprojekt. Spelen byggdes i allt ifrån Scratch till egenbyggda programmeringsspråk. Det mest populära temat var "Friendly Frisbee" med 5 spel, tätt följt av "Wine Language" med 4 spel. Eftersom eventet arrangerades digitalt deltog även en del internationella deltagare, till största del ifrån Kanada.

---

- Eventet arrangerades av LiTHe-kod, en studentförening vid LiU med syfte att främja och inspirera intresset för programmering och mjukvaruutveckling.. Nästa game jam de kommer arrangera är Fall Game Jam. Datumet för detta är inte spikat ännu.

- Ett game jam kan beskrivas som ett hackathon för spelutveckling. Under eventet ska deltagarna gå ifrån spelidé ifrån givet tema till färdig prototyp.


2021-05-18



Sidansvarig: studentredaktionen@liu.se
Senast uppdaterad: 2021-05-18